JC Jeans Company satsar på cityhandeln i Göteborg

Torsdag den 10 december öppnar JC upp sitt nya butikskoncept i Kompassen efter månader av ombyggnad. Även butiken i Femman-huset som smygöppnade för två veckor sedan får det nya konceptet som ett steg att stärka sin ledande position på jeansmarknaden.

Butikerna kommer också integreras fullt ut med e-handeln där JC ser butikerna lika mycket som servicecenter och showroom som butik. JC Jeans Company är på offensiven och inom loppet av en månad har man lanserat två nya butikskoncept. Förutom det nya butikskonceptet i Göteborg lanserades premiumkoncepet JC (ACE) i samband med öppningen av Mall of Scandinavia den 12 november i Stockholm.

Butikerna har ambitionen att erbjuda en köpupplevelse utöver det vanliga med ett bredare och mer konkurrenskraftigt utbud av varumärken, mer fokus på överdelar, accessoarer och skor samt en högst personlig och professionell service med bland annat ”fri uppläggning av jeans”. Som konsument kommer man att hitta varumärken som Replay, Hilfiger Denim, Scotch & Soda, Earnest Sewn, Denham, Tiger of Sweden och Denim & Supply från Ralph Lauren för att nämna några. För att göra shopping upplevelsen än mer unik och understryka kärleken till jeans har man byggt Denim Island, ett ”jeansotek” med jeans från golv till tak.

– Genom att vi vässar vårt erbjudande positionerar sig JC som nummer ett inom jeansmode. Butikerna ska fyllas med det mest kommersiella modet, blandat med de senaste nyheterna. Vi har idag en fantastisk servicenivå och det vill vi förstärka ytterligare i framtiden. Med en fullt integrerad e-handel kommer kunderna få ett större utbud och ökad tillgänglighet, samtidigt som shoppingen blir mer individuellt anpassad, säger Thomas Behring, vd JC